سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تعطیلات در بهشت

سلام

شاید این مطلب رو بایستی زودتر از این ها می نوشتم ولی وقتی فکرش رو که می کنم می بینم نوی نوئه یعنی تا قیام قیامت هم نو خواهد بود. اصلا هیچ وقت هم قدیمی نمی شه. حالا شاید ذهنت یه خورده قلقلکش بیاد که چیه این مطلب.

یادمه روز اربیعن بود و داشتم برنامه پخش مستقیم نزار القطری رو که از مسجد بلال تماشا می کردم یادمه اواخر مداحی ایشان و زمانی که می خواست نوحه اصلی یعنی انا مظلوم حسین را بخواند جمله ای را گفت که سخت منو به فکر وادار کرد و جمله ایشان خطاب به سینه‌زنان این بود: با دست من لطفا. یعنی با حرکت دست من سینه زدن خود را هماهنگ کنید.از ادب مداحی آقای نزار قطری هم خوشحال شدم و هم متاسف. خوشحال شدم از این بابت که هنوز مداحانی هستند که با ادب با مستمع برخورد کنند و ناراحت از این بابت که دیدم بسیاری از مداحان وطنی خودمان از این ادب بی بهره و بی نصیب هستند و مداحی را مساوی با جسارت بی ادبی و تندخویی می دانند. کمی در همین نوارهای نوحه و مداحی مداحان معروف کشورمان دقت کنید ببینید چه می گویند برای نمونه به قسمتی از این حرف‏ها که از دهان این عزیزان بیرون آمده اشاره می کنم

..... اونی که سینه نمی زنه بره بیرون من فقط سینه زن میخوام ......(حالا یه بدبخت اگه دستش درد بکنه و نتونه سینه بزنه احتمالا با دلی شکسته باید از مجلسی که متعلق به اهل بیته بره بیرون)

بشین میگم بشین.....(بدون لطفا)

در مجلسی جوانان بخت برگشته ای در حال فیلمبرداری با موبایل خود می‏باشد

.... آقا فیلم نگیر با موبایلت پس فردا می بری خونه خواهر مادرت می بینن اونوقت گناهش گردن توئه ( به نظر شما با دیالوگ بهتری نمی شد این تذکر را داد حتما باید خواهر مادر این جوان به پیش کشیده می شد تا بفهمد)

و  هزاران نمونه دیگر. و چه بسا جوانانی در همین مجالس مداحی بواسطه رفتار ناشایست و سخنان زننده مداحان از دین و اسلام و امام حسین(ع) زده شده و قید دین و مذهب را زده ‏اند به نظر شما گناه بری شدن این جوانان به عهده کیست. آیا امام حسین (ع) راضی به انجام چنین اعمالی می‏باشد. حاشا و کلا که چنین نیست و این رهی که این آقایان می روند به ترکستان است . گاهی فکر می کنم اگر خدای ناکرده نعوذ بالله این آقایان جای امام حسین بودند وقتی می دیدند حر برای توبه آمده دستور می دادند با شمشیر تکه تکه‏اش بکنند.

به هر صورت حرف برای گفتن زیاد است ولی مخلص کلام اینکه اگر می بینید که بین این همه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) شخصی مانند آقای نزار القطری گل می کنند و به یکباره محبوب عالم می شود بدانید که بدون این نتیجه اخلاص و ادب ایشان است که با عنایت اهل بیت(ع) به این مقام رسیده است.

یاعلی

 

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 87/2/11ساعت 4:38 عصر توسط سروش نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ